mandag 17. august 2009

Barnehagetilvenning, syk og valgkamp

Den siste uka har vært mildt sagt hektisk. Even har startet i barnehage og som mange andre vil han trenge en god stund på å bli vant til en ny tilværelse. Det er min førsteprioritering uansett om det er valgkamp eller andre ting. Heldigvis jobber jeg fullt for SV Buskerud som valgkampsekretær. Siden vi er et parti som setter barn og unge først så er det ikke vanskelig å få lagt opp arbeidsdagene slik at jeg får fulgt opp Even i barnehagen. Det er deilig!

Etter et par dager i barnehagen ble Even veldig forkjøla, noe han vil bli flere ganger. Så da ble det lite søvn noen netter og tida gikk med til å pleie og trøste. Omtrent like fort som han ble syk, ble han nesten frisk igjen. Men da ble jeg syk, og måtte ha ekstra hvile. Nå er det litt lettere oss meg, men nå blir far syk. Vi må le litt av det, for hell i uhell er det jo at vi ikke har vært syke likt.

Så er det valgkampen som er i gang for fullt og trøkket vil bygge seg opp jo nærmere vi kommer 14. september. Det er deilig å endelig være i gang, selv om jeg kjenner stressnivået øker for hver dag som går. Nå er det viktig å ikke brenne alt kruttet på en gang, men klare å ha krutt igjen til hele kampen. For planen min er å stå kampen ut!

Vi i SV Buskerud har ikke et kjempe stort valgkampbudsjett, men vi skal bruke pengene så vi får mest igjen for de. Styrken vår er SVerne som stiller opp, skriver innlegg, står på stand og prater med folk. Vi er heltente alle sammen på å gjøre et kjempe godt valg.

Skal bli rart 15. septmener når det hele er over. Inntrykkene og erfaringene kommer til å bli mange. Det kan jeg ikke tenke på nå. For imorra skal jeg delta på en av mine første debatter. Nedre Eiker Pensjonistforening arrangerer møte på Hermanssenteret i Mjøndalen. Det er godt å kunne starte valgkampen i den flotte bygda jeg bor i, og jeg håper pensjonistforeninga sitter igjen med et inntrykk av at selv om SV setter barn og unge først har vi utrolig mye bra eldrepolitikk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar